سفیر ایران در تونس گفت: آثار سخنان سید حسن نصرالله بر‌ نبرد غزه کاملا روشن و واضح است، وی در قامت رهبر مقاومت به خوبی صحنه نبرد را ترسیم و افق های قابل دسترسی را برای فرماندهی محور‌مقاومت تبیین کرد.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۶۳
نویسنده مریم شریف زاده | خبرنگار

محمد رضا رئوف شیبانی در گفتگو‌ با جام جم آنلاین در تبیین سخنان روز جمعه سید حسن نصرالله گفت: سخنان وی‌ پاسخگویی به بسیاری از ابهامات و سوالاتی بود که در افکار عمومی نسبت به باز شدن جبهه های جدید جنگی  مطرح بود .

وی ادامه داد: ایشان گفتند که وضعیت جبهه جنوب لبنان در تاریخ درگیری های اسراییل و لبنان بی سابقه بوده و تمام درگیری ها و نزاع های سال گذشته متفاوت بوده است.

رئوف شیبانی تصریح کرد: سید حسن نصرالله در پایان هم تمام احتمالاتی را که در این جبهه وارد دانستند مشروط به دو امر‌کردند: اول اینکه وضعیت مقاومت در غزه به چه نحوی پیش رود که آثار و نتایج آن در جبهه لبنان مشهود خواهد بود، همچنین سلوک و رفتار دشمن در جبهه مقابل نیز می‌تواند احتمالات جدیدی را در معادلات لبنانی- صهیونیستی مطرح کند.

این دیپلمات کشورمان گفت: نکته ای که همیشه مورد توجه رهبری و امام خمینی نیز قرار داشت  این بود که آمریکا در راس بسیاری از مشکلات است و در این تحولات اخیر غزه نیز سید حسن نصرالله آمریکا را بعنوان عامل اصلی جنایات دانست و اسراییل را بعنوان یک ابزار  معرفی کرد.

شیبانی ادامه داد: نکنه قابل ملاحظه این است که پشت پرده آنچه در فلسطین شاهد هستیم آمریکا و حمایت های بی دریغی است که از رژیم صهیونیستی دارد.
سفیر ایران در تونس اظهار کرد: سید حسن نصرالله در یک قرائت اساسی نسبت به روند کلی تحولات جاری در غزه تاکید کردند که مرحله فعلی مرحله نبرد نهایی نیست.

وی افزود: این بخش از سخنان دبیر کل حزب الله لبنان در پاسخ به اظهارات و مطالبات گسترده ای  است که در افکار عمومی مبنی بر باز شدن تمام جبهه ها علیه اسراییل مطرح است.

این دیپلمات کشورمان افزود: سید حسن نصرالله به صراحت تاکید داشت تحقق پیروزی های مقطعی مدنظر محور‌مقاومت است.

شیبانی تصریح کرد: طبیعی است که آثار سخنان سید حسن نصرالله بر‌نبرد غزه کاملا روشن و واضح است، وی در قامت رهبر مقاومت به خوبی صحنه نبرد را ترسیم کرد و افق های قابل دسترسی را برای فرماندهی محور‌مقاومت تبیین کرد و همچنین تاثیرات مثبت ایستادگی را برای مردم فلسطین تشریح کرد.

سفیر ایران در تونس ادامه داد: دبیر کل حزب الله لبنان همچنین بری مردم کشورهای عربی به خوبی جایگاه و موقعیت آنها را  در معادلات جاری فلسطین ترسیم کرد و گفت این تحولات به طور مستقیم بر متافع ملی آنها تاثیر گذار است و به همین دلیل عملکرد خوب آنها نتایج مثبتی برای منافع ملی آنها خواهد داشت و بالعکس.

شیبانی با بیان اینکه سید حسن به خوبی هم رویکرد میدانی و هم سیاسی را بیان کرد، گفت: وی در قامت رهبر بلامنازع در جهان عرب به عهده دارد و از این به بعد هم در رویکردها و اقدامات محور مقاومت در تحولات غرب آسیا اثر گذار خواهد بود.بویژه اینکه بسیاری از انظار متوجه ضلع مقاومت در لبنان هستند و این توحهات حاکی از اهمیت و جایگاه تاثیرگذار این محوردر معادلات و تحولات آتی در غرب آسیا است.

وی افزود: به بیان دیگر شاید آن چیزی که محور‌مقاومت در فلسطین در ۷ اکتبر انجام داد را بتوان در امتداد و ادامه رویکرد و دستاوردی دانست که محور‌مقاومت در ۲۰۰۶ بدست آورد از این جهت است که شاهد توجه ویژه بازیگران بین المللی و منطقه ای به نقش یابی و نحوه رویکرد مقاومت و رهبری لبنان در معادلات غرب آسیا هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها